måndag 28 februari 2011

Premiär!

På darriga ben provar jag om jag kan det där med att blogga.
Men nu tänker jag bli av med oskulden och bjuda in er till att se förändringen som är på gång i vårt gamla hus genom budgetrenovering.
Nu ska röran bli organiserad, hela huset bli ljust och fint. Det ska bli som det var tänkt ända sedan vi köpte de för mer än tre år sedan. Men eftersom jag hade tre barn när jag och kära maken träffades och han tre så fanns det inte tid sedan tyckte vi att det kändes lite snålt så för två år sedan fick vi en liten sladdis. Så det har rullat på, men nu är det dags!
Ja nu är det dags!

För tillfället har vi många projekt startade, på gång och väntande.
Här är det största för tillfället.... Vi har dragit bort en grön plastmatta i trappen och de som en gång lade den frossade i lim, och han som innan dess en gång lackade den levde säkert i en orgie av ångor och klet i veckor, ösandes på med LACK! Så mannen skrapar, slipar, svär och ryar. Men han är snart i mål och då väntar målning av hall uppe och ner och i trappan innan vi sedan ska måla trappan! Som jag längtar! För hela huset blir verkligen upp och ner när man håller på med den...
Återkommer snart, har mer bilder och mer att skriva, ska bara lite annat först :)

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar