måndag 28 november 2011

Första advent på vårt sätt...

Egentligen inte på vårt sätt utan på stormen Berits sätt.... Vid halv 8 igår välte vår fina enorma 120 år gamla lada här på gården. Hela dan ägnade jag åt att stormsäkra gården. Och med utegrisar, 7 stora stallar, två jättemagasin och en enorm lada ås tog det tid kan jag ju säga. Vi har ju foderautomater, vattenkar, hundratals hyddor och en massa annat så det finns massor som kan flyga iväg.
Jag lyckades med det mesta, men dock inte ladan då ju....

Och jodå, det vita underst är min bil...


Hoppas ni har haft det mysigt! Nu ska jag mysa med lite bloggar.

Puss och kram

10 kommentarer:

  1. Vad ska man säga...mot vädrets makter står man sig ganska slätt...vilken katastrof...skönt att ingen människa kommit till skada, men det är mycket att ta reda på...

    Sänder mängder med styrkekramar,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Uff så tråkigt.....
    Nu känner jag mig dum som gnäller för mycket mindre!
    Kunde ju inte sova under stormen o låg o tänkte på djuren ute... =/
    Inte kul när saker blir förstörda!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Men nää, vad hemskt.
    Detta väder alltså. Fy då!
    En stor kram till dig.
    Stina

    SvaraRadera
  4. Usch..hela LADAN?! Jaa...jag säger då det...du skulle hållt (?) dej i Kågeröd...;))
    Jaaa....den e fyrkantig o grå o kostade 49 kronor, haha....trä runtom, med utskurna hjärtan o fyra ljushållare i metall, som står en bit upp...Fortfarande samma?...:)))
    Ha de gott, du gooa...
    Kraaaam Git

    SvaraRadera
  5. Oj så hemskt!
    Stackers er!
    Hoppas det ordnar sej till det bästa!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Oj! Men stackars er och bilen under och ...och...och , hoppas det ordnar sig till det bästa trots allt.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Meeeen.... åh vad fruktansvärt :-(
    Lider med er...
    (jäkla skitstorm)

    Styrkekramar Jenny

    SvaraRadera
  8. Gud vad hemskt :(
    Lider verkligen mer Er! Hoppas verkligen att det ordnar sig till det bästa!
    Massa styrke kramar Sara

    SvaraRadera
  9. Men fy....
    Jag har varit dålig på att blogg en liten tid och har helt missat detta. Stackars er, hoppas verkligen att ni mår bra och att allt löser sig på bästa sätt.
    Sköt om dig.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Hej kusin vitamin..
    Nu e de dax & blogga lite igen.
    Du har något inne hos mig.
    Puss & kram
    Sus

    SvaraRadera