onsdag 2 november 2011

Sybord och gardiner!

Idag kom mamma hit med köksgardinerna hon sytt till mej. Med sej hade hon mormors gamla sybord som jag trånat efter länge. Motvilligt gav hon med sej men jag fick det bara mot att jag ABSOLUT INTE målar det vitt. De kan jag faktiskt lova, det ska va som det alltid varit.

Varför syr då mamma mina gardiner? Jo, för att jag är sämst i världen på att sy, har varken kunskapen eller tålamodet. Allt jag rör vid som handlar om sy, virka och sticka blir snett, halvdant och urfult.
Nu har jag ett gammalt sybord, fullt med fack och små lådor under bordsskivan, men inte ens EN ENDA liten synål att stoppa i..... Men jag e säker på att jag haft men vet inte var jag lagt dom :)
Ikväll var jag och mannen och hämtade bord och stolar till festen, då lyckades jag övertala in honom på loppis och hittar massor jag vill ha, men skåpilen var ju för tusan full med just stolar och bord :(. Skit.

Nu ska jag krypa upp i soffan och fundera lite på bordsplaceringen, ett rejält mickel att få ihop så många olika människor. Men kul.

Pussar och kramar

4 kommentarer:

  1. Snäll mamma du har.
    Bordet ser väldigt mysigt och fint ut.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilket gulligt sybord. Hoppas på att få se gardinerna som din snälla mamma har sytt också....
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  3. Hej,så fint bord och extra kul med minnen i!
    Man kan ju gå sykurs....härligt att dyka ner i tygresterna och känna inspirationen. Kan rekommenderas. Kram lisbeth

    SvaraRadera
  4. Hej :)
    Vilken go o snäll mamma du har :)
    Bordet efter din mormor är verkligen jättefint, vådra det ömt :)
    Fest för 50 personer hemma! OJ! Då förstår jag att du har lite att fixa med kommande dagar, men det låter riktigt kul.
    Lycka till med allt fixande inför festen.
    Ha en skön dag.
    Kram på dig
    Jessica

    SvaraRadera