fredag 21 oktober 2011

Fredag, de e gött!

Jo jag vet... jag håller mej till "vita" inredningsbloggar oxå tillför jag ingenting själv med mina bilder :( Men för tillfället händer inte mycke mer än en massa färgskrapning här hemma och hur kul är det att visa det?? Plus att livet är väldigt mycke grisar. Kontrollen gick helt fantastiskt och jag fick beröm för välmående grisar överallt och ni kan nog inte ana hur glad och stolt jag blev.
Men dessa grisar har det absolut så bra man kan erbjuda en gris. Titta bara, stora ytor och massor av halm att böka runt i. Enorma ytor att leka och busa på, jo det är en fröjd att jobba här fast det är tungt, kallt och bökigt ibland. Så snälla snälla, tänk efter en gång extra när det reas fläskfilé i butiken från en utländsk gris som varit så långt ifrån detta som det går.

Ikväll har jag tovat för första gången hemma hos min "bästis", oj va skoj det är!! Gjorde julgranspynt. ska fota imorgon. Plus att jag ska ta tag i mitt fotande här hemma.
Här är vägen ut från gården där vi bor. Heeeeej dååååå :)


Puss o kram

4 kommentarer:

  1. Men å vilka gulliga små grisar,dom ser ut att ha det gott.
    Kram o ha en fin lördag.
    Ninni

    SvaraRadera
  2. Hej! fina bilder på de små grisarna ;) o så kul med julpyssel! Ha en skön helg nu! kram kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Åh så söta o va kul att du fick beröm!
    Vi hade oxå grisuppfödning förr, först inne o sedan ekologiskt ute!
    Köper aldrig något utländskt kött...!!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. Hej :)
    Vilka underbara griseknoar :)
    De har rena rama lyxtillvaron hemma hos dig ser det ut som ju. Man ska vara noga med vad man köper i affärerna minsann.
    Grattis till godkännandet/granskningen och titeln :)
    Ha en skön dag.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera