torsdag 3 mars 2011

vitaminer som verkar!


Ja, jag tror att dom gör det minsann. Började ta Chisan för en vecka sedan och det känns faktiskt som det hjälper mot min slöhet.

En bild på min mormor och morfarhylla. De finaste människorna jag nånsin stött på under min livsresa och aldrig kommer någon slå dem! Tyvärr e dom borta, men dom har sin plats både här på hyllan och i mitt hjärta. ( På mitt hjärta oxå faktiskt där jag har en tatuering som minner om dom :) ) Dom har fått en ny liten flaska som prydnad idag som jag föll för direkt när jag såg den för ett tag sen!!

Den andra bilden är på min snabbrätt, en av dom, färdig salladskyckling, frysta grönsaker och creme fraiche med paprika och chili och ris till det. Kan inte bli lättare och gott som fanken!

4 kommentarer:

  1. Söt hylla du har och så fint minne att ha bild på morföräldrarna. Det är något jag ska leta reda på och rama in!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Vilka fina ord och tankar du skänker dina morföräldrar =).
    En stark relation kan jag skönja.
    Jätte fint pryder dom sin hylla...

    jag saknar mina "gamla" oxå....
    Älskade att lyssna på deras historier om livet.
    Dom tillförde mig varma känslor..och jag hyste stor respekt för dom allihopa.

    Tack för dina kommentarer om mitt hem...
    Det värmde gott...
    Och jag e säker på att du gjort rätt väl ang trappan =).
    ha en skön kväll...

    ANNA

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Visst är det mysigt att ha ett sånt minne av sina gamla morföräldrar. Söt hylla:)

    Mmm låter smaskens ju.

    Läste om din trappa, jag tycker också du ska behålla den i trä. Vi gjorde så att vi målade vitt runt trappstegen och vi är supernöjda med det. Om du vill se så gå in här: http://vitafalkenslantliv.blogspot.com/search/label/k%C3%B6k?updated-max=2010-08-18T11%3A50%3A00-07%3A00&max-results=20
    och bläddra ner till tredje inlägget tror jag det är, syns lite på hur det ser ut, du kan klicka på bilden så syns det lite bättre;)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Fin hylla och grytan ser god ut :) Alltid skönt att ha enkla rätter på vardagarna.
    Kram Annika

    SvaraRadera