tisdag 26 april 2011

Ja, vi har en del att pilla med.... Men med 7 barn sammanlagt har trädgården varit det som fått lida allra mest.... Så det är tur att jag fått nya krafter och tycker att det är dags i år :)

Men sen en sak till! Jag har ett stort projekt till! Min vikt...jag väger 20 kilo mer än när jag blev med lillebror och nu är han över två år... kan vara dags och ta tag i det oxå va? Fy bövelen vad jag lider nu när det blir varmare och man vill vara lite lättklädd och det bullar ut överallt och tuttarna vägrar att vara två i bhn utan envisas med att bli fyra!


Så nu har jag varit iväg och handlat smalmat och varje gång jag blir sugen på nåt annat ska jag tänka på bilden som Ls kompis lagt ut efter ungdomarnas fest på facebook. Det var inte klokt, det var ju inte jag!! Nä skärpning nu lata, bleka, torra bulliga Jessika.

Puss o kram på er

6 kommentarer:

  1. Oj jag som tycker att jag har mycket att stå i, men där ligger jag i lä;) Vilken stor trädgård ni har:) det blir säkert kanon när ni får ordning sen.
    Det där med vikten vill jag inte ens höra;) här går det inget bra alls:( Men du är säkert betydligt duktigare än jag:) Lycka till!!!!


    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Å min vänn inte kul. Men jag ska peppa dig lite. Min man går just nu ner i vikt. Men den så kallade fett metoden. KANON!!
    Jag hänger på för jag mår mycke bättre av den. Han äter inga som helst kolhydrater; ris,pasta mm och ingen frukt och inga grönsaker som växer under jord. Bara feta såser, creme frech, fet ost. stora sallader och kött fisk och kykling.
    Så gått och du får äta hur mycket du vill. Du är aldrig hungrig:)
    Nötter tar man till när man är sugen, eller lite brieost.
    Det finns en bra bok. Matrevolutionen. Läs den!!
    Kamilla Läckberg har gjort samma sak och gått ner 20 kg. Min man tappar ca 1 kg per vecka:)
    Lycka till, du kan !!<3
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  3. Haha!! Skrattade när jag läste ditt inlägg..
    Här är minstingen 9 år, och kilona sitter som berget kring magen..FAN!

    Må allra bäst /kram Sophia

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha ni är för härliga de där med vikten är ett skit ursäkta ordet men så är de ,lätt att få men otroligt svårt att bli av med .
    Lycka till Jessika
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  5. Kämpa på tjejen....
    Vi e många med för många kilon och TUTTAR ;)..Jag precis som ovannämnd,äter enligt fett dieten...
    Den fungerar bra...,den ända "metoden" som faktiskt fungerar i vardagen...god mat och inte alls krånglig.
    Men alla hittar vi olika vägar att gå och lyckas!
    Jag önskar dig all motivation i världen..för som sagt...Dom e alla lättare att FÅ ..än att bli av med....Hemska kilon!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam ANNA

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du!
    Ja sticksigt med kastanjer o massor med löv o kratta upp, men så vackra!

    Känner igen mig med vikten, men jag har ingen graviditet o skylla på...
    Lycka till!!!

    Kram Liza

    SvaraRadera