torsdag 14 april 2011

Påsken förjar krypa allt närmare och jag kan lätt säga att jag älskar denna högtid!!
Flera lediga dar med familjen, ganska kravlöst och massor med mys.
Vi firar alltid Påskafton hos min mamma och hennes man med min brors familj. Vi blir många för både jag och min bror (ja hans fru mest då ) har ynglat av oss rejält och hans barn i sin tur ynglar av sej nu.

Vår största tradition är påskharen. Han ska vara så läskig som möjligt och barnen har i alla tider HATAT honom sen vi började med detta för 20 år sen. Men, hälsar man inte på otäcka påskharen blir det inga påskägg, så e de med den saken :)
Detta har resulterat i att min son som nu är 20 år en gång för många år sedan välte hela gammelmormor och en annan gång åt han upp en halv studsboll i ren skräck....Men det har gått bra för pojken, nu är han en stor och stark asfaltsläggare utan större men :))


Puss och kram på er alla

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Det låter som du har haft och kommer att ha en trevlig påsk;))))

    Många fina ägg!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Fniss...
    Du en " lite" tokig du...
    Kusin vitamin
    Tack för en mysig pysseldag
    Puss på dig
    Sus

    SvaraRadera
  3. HAHAHA! Vilken rolig påsktradition!

    Vi firar alltid tillsammans med hela härliga familjen. Numera är det bara barnbarnen som får påskägg med gott innehåll. Till de vuxna hamnar godsakerna i en stor skål.

    Oftast är vi mycket ute. Det brukar bli en och annan brasa vid eldstaden och sen mys inomhus på kvällen.

    Jättefina ägg har du gjort! Alldeles ljuvliga!

    Kram

    Monika

    SvaraRadera
  4. Hej Jessika!
    Tack för besöket hos mig, nu hittade ju jag till din blogg!

    Hihi, den där påskharen verkar vara läbbig,fnissade när jag läste om din son;)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Påsken är en härlig tid. Vi brukade gömma våra påskägg sedan var det bara för barnen att försöka hitta sitt påskägg.
    Ha en bra dag!
    kram Anette

    SvaraRadera