tisdag 26 april 2011

Tråkbilder....

Ja idag visar jag vad vi har att ta tag i här i trädgården, det är inte det lilla. Damen som bodde här sedan huset byggdes älskade sin trädgård. Byborna talar om att från första vårdagen till hösten gick över till vinter låg Justina på alla fyra i trädgården och det var byns finaste trädgård. Hon hade inte ens en uteplats eftersom hon aldrig satt stilla...
Hon sålde det 4 år innan vi köpte det till ett annat par som istället aldrig visade sej i trädgården så här var helt förvuxet och vi har gjort halvhjärtade försök men inte direkt lyckade...
Allt på de två förstabilderna är rabatter, alltså ska all mossa och gräs bort... Jodå vi har börjat. Men det tar lite tid :D
Men uppfarten är rätt så enkel, här låg maken med rumpan i vädret i helgen så nu får han hjälpa mej med grovgörat :) Ni ska få följa med i förvandlingen. Jag tänkte att det är en bra sporre så ligg gärna på mej!!

Puss och kram

7 kommentarer:

  1. Oj oj ja där har ni allt o bita i!!
    Men de kommer allt bli toppenfint när ni är klara.
    Synd att de förra ägarna lät de förfalla.
    ha en toppendag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jobba på !! Hihihi jag ska nog kolla på bilderna så det händer något. Tänk så stolt du kan vara när du fått fint :)
    Kramkram på dig !! <3 / Nettan

    SvaraRadera
  3. Härligt ändå med en trädgård... trots att det tar tid.:-) Kram stina

    SvaraRadera
  4. Oj.. spännande att få följa med!
    Trådgård är ju så kul men det är så mycket man vill göra o det ska ju skötas!

    Tack snälla du! Jag hoppas det blir bra!
    Jo det är ganska kul att köra traktor..

    Ha en bra dag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  5. Bloggen är en bra sporre, för när jag hade bloggpaus så vilade jag ifrån huspysslet också;)
    Din trädgård kommer att bli fin.
    Nu är trädgårdarna tråkiga innan det har blivet grönt ute.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Oj oj, jag har aldrig förstått mig på personer som köper hus men inte tar hand om trädgården, eller huset.
    Blir säkert väldigt fint igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, lite har ni ju att pyssla med. Men det ser ju ut att kunna bli jättefint när det är klart. Ska bli spännande att se vad ni hittar på för fint. Det är sant, att blogga gör nog att man ligger i lite extra. Skynda på nu, för jag vill se hur det blir!!!:) Kram Sonja.

    SvaraRadera